Reklamační řád
Čl. I
Úvodní ustanovení
Práva kupujícího z vadného plnění („reklamace“) musí být vždy uplatněna v souladu s tímto reklamačním řádem. Záležitosti tímto řádem neupravené se řídí právním řádem České republiky. Tento řád je v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník a zákonem č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele ve znění ke dni 1.1.2014.
Čl. II
Prodávající neodpovídá za vady v těchto případech
- Vada byla na věci při převzetí a byla sjednána sleva z kupní ceny.
- Jde-li o použité zboží a vada odpovídá míře opotřebení při převzetí.
- Vada vznikla běžným opotřebením nebo uplynutím životnosti.
- Vada vznikla nesprávným užíváním, skladováním, údržbou nebo mechanickým poškozením.
- Vada vznikla v důsledku vnější události mimo vliv prodávajícího.
Čl. III
Uplatnění reklamace
Reklamaci lze uplatnit v provozovně, sídle nebo místě podnikání prodávajícího, případně u osoby uvedené na dokladu či záručním listě. Kupující musí doložit datum koupě. Reklamaci nelze uplatnit na vadu, na kterou byla poskytnuta sleva.
Pokud je reklamace technicky náročná (např. zabudované zboží), může být posouzena na místě po dohodě. Kupující musí poskytnout součinnost.
Před montáží displejů je nutné displej nejprve otestovat! Na nalepený displej nelze uplatnit záruku.
Čl. IV
Lhůta pro uplatnění práv
Práva z vadného plnění lze uplatnit do 24 měsíců od převzetí zboží, u použitého zboží do 12 měsíců, u krmiv do 3 týdnů. Po uplynutí lhůty nelze reklamaci uplatnit, pokud není sjednána zvláštní záruka.
Reklamaci je nutné uplatnit bez zbytečného odkladu. Lhůta neběží po dobu opravy. V případě výměny zboží neběží nová lhůta. Lhůta není životnost výrobku – ta závisí na typu, údržbě a intenzitě používání.
Čl. V
Vyřízení reklamace
Reklamace musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů. Kupující obdrží potvrzení o přijetí reklamace a způsobu jejího řešení. Pokud lhůta marně uplyne, jde o podstatné porušení smlouvy.
Reklamované zboží je nutné převzít do 30 dnů od vyřízení. Jinak může být účtováno skladné nebo zboží prodáno na účet kupujícího – po předchozím upozornění.
Čl. VI
Jakost při převzetí
- Zboží má sjednané nebo očekávané vlastnosti.
- Hodí se k obvyklému nebo deklarovanému účelu.
- Odpovídá množstvím, mírou nebo hmotností.
- Vyhovuje právním předpisům.
Pokud zboží neodpovídá, má kupující právo na výměnu, opravu, odstoupení od smlouvy nebo slevu. Pokud se vada projeví do 6 měsíců od převzetí, má se za to, že byla přítomna již při převzetí.
Čl. VII
Odpovědnost za podstatné a nepodstatné porušení smlouvy
Vada je podstatná, pokud by kupující smlouvu neuzavřel, kdyby o ní věděl. Jinak jde o nepodstatné porušení.
U podstatného porušení má kupující právo na výměnu, opravu, slevu nebo odstoupení od smlouvy. U nepodstatného porušení má právo na opravu nebo slevu.
Práva má kupující i v případě opakovaného výskytu vady po opravě nebo většího počtu vad.
Čl. VIII
Náklady reklamace a řešení sporu
Je-li reklamace uznána, má kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů.
Pokud je reklamace zamítnuta, může se kupující obrátit na soudního znalce nebo využít mimosoudní řešení sporů, např. www.vasestiznosti.cz.
Čl. IX
Smluvní záruka za jakost
Pokud prodávající poskytl nad rámec zákonných povinností záruku za jakost, její uplatnění se řídí tímto reklamačním řádem, pokud záruční list nebo smlouva nestanoví jinak.
Tento reklamační řád je účinný od 1. ledna 2014.



